Good morning Saturday ♡

 

Saturday, March 28 07:12

Godmorgon solstrålar! Solen skiner, glada miner. No work för mig idag, men ingen sovmorgon här inte. Istället har jag ju råkat anmäla mig till högskoleprovet.. Så efter att jag ropat ner min pojkvän till frukostbordet snart, så är det väl bara att dra sig iväg dit för en heldag. Wish me good luck! Pluggminnet är bra, men kort.
 
Ha en fantastisk fin lördag vänner! ❤
 

KOMENTERA ?
anonym

Hej Josefine! Jag har liksom du kämpat mig upp många kilon (ca 15) från att ha varit sjuk i anorexia. Har inte fått träna på ca 1,5 år men har sedan 2 månader tillbaka uppnått en hälsosam vikt och nu känner jag mig redo (och får) träna. Var på ett cirkelpass förra veckan och det blev verkligen ett slag då jag förstod att min styrka och kondition märkbart försämrats. Jag är ledsen över detta då jag innan min ätstörning hade bra kondition och var stark. Vill träna tillbaka detta men vet inte hur jag ska gå tillväga, har du några tips? Känner viss oro för att träningen ska gå åt fel håll och att jag börjar gå ned i vikt igen istället för att få muskler. Jag testade att jogga idag men klarade bara av 15 min sedan höll jag på att spy. Jag ska läsa min idrottskurs i 3an istället för nu i 1an då jag inte kunde delta. Är jätte rädd att jag inte längre kommer kunna få ett A i kursen som jag tidigare haft. Har dock ca 1 år på mig att träna upp mig igen då jag nu endast går första året som sagt. Undrar om du vet hur jag ska tänka, med kost och träning. Uppskattar starkt om du svarar då du har erfarenhet av liknande.

Svar: Hej sötnos!Blir så himla glad utav att läsa hur långt du har tagit dig. Resan har gått åt rätt håll och jag hoppas verkligen aldrig du väljer att backa bakåt. För du har varit grymt jäkla stark! Blicka bakåt kan vara nyttigt, bara du inte väljer att traska tillbaka till den punkt du en gång varit.

Remember att träning ger mycket - i rätt form och mängd - men träning är inte allt. Se träningen som något nyttigt ting i livet, inte som något tvång. Träna för att du mår bra utav det och träna den form du själv föredrar. Träning ska vara kul, ge energi och stärka din kropp - inte tvärtom! Vågar du gå in i det tänket kan jag lova att du kommer hitta din balans och och stärka dig själv sakta men säkert. Att må bra i träningen är A och O - så är det bara!

Ta hand om dig finis - och var rädd om dig!
Josefine

2015-03-28 ❀ 14:29:53
Anonym

Så gott det ser ut!

2015-03-28 ❀ 23:48:14



Namn

Mail

URL/Blogg
Latmask!


Trackback